محل فروش عسل اصل هرمزگان

عسل هرمزگان

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

استان هرمزگان دارای آب وهوای گرم است و در فصل زمستان هوای معتدل و دلپذیر دارد.در بقیه مناطق کشور در فصل سرد سال کوهها و جنگل ها پوشیده از برف است به همین دلیل زنبور داران از مناطق مختلف کشور برای تهیه عسل به هرمزگان مهاجرت می کنند.

چون درفصل پاییز و زمستان در هیچ جای کشور عسل تولید نمی شود به همین خاطر عسل هرمزگان به عسل زمستانه معروف است.و چون در این منطقه جنگل وکوهستان پوشیده از انواع درختان مناسب عسل است عسل باطعم های متفاوت تولید می شود.

محل فروش عسل اصل هرمزگان

آشنایی با انواع عسل

آشنایی با انواع عسل عسل با توجه به شرایط اقلیمی و گونه زنبوری که آن را تولید می کند انواع مختلفی دارد.عسل تک گل به عسلی گفته می شود که زنبور عسل فقط از یک نوع گل شهد می گیرد واز آن عسل درست می کند.

عسل چند گل که زنبور عسل با نشستن بر روی چند گل شهد گل راخورده وعسل تولید می کند.عسل بهاره که فقط در فصل بهار تولید می شود وزنبور داران عسل را برداشت می کنند وهمچنین عسل پاییزه که زنبور داران در اواسط تابستان و اوایل پاییز آن را از کندو استخراج می کنند.همینطور عسل بی رنگ، عسل زرد وعسل قرمز از انواع دیگر عسل است.

عسل طبیعی که بهترین و گران ترین نوع عسل است که زنبورها با نشستن بر روی گل ها و گیاهان مختلف آن را می سازند ودر درمان بیماری ها موثر است.

عسل تغذیه ای نوع دیگر عسل است که کیفیت عسل طبیعی را ندارد و ارزان تر نیز هست در این نوع عسل زنبور به جای شهد گل از شکر و یا شیره انگورتغذیه می کند درنتیجه عسل کیفیت مطلوبی ندارد وهمینطور عسل مصنوعی که زنبور درتولید آن دخالت ندارد و با دستگاه تولید می شود.

عسل ها از لحاظ طعم هم با هم متفاوتند یعنی زنبور از هرنوع گلی که شهد بگیرد عسل تولیدی مزه آن گل را داده و از لحاظ رنگ نیز باهم تفاوت دارند و همینطور در درمان بیماری هم با هم فرق دارند.به طور مثال عسل اقاقیا که زنبور از گل اقاقیا شهد می گیرد و از بهترین نوع عسل است که رنگ کاملا شفافی دارد.عسل چند گیاه یا چهل گیاه که بهترین نوع عسل است و در فصل بهار تولید می شود و در درمان میگرن به مصرف آن توصیه می شود همچنین ضدپوکی استخوان و سنگ کلیه است.

قیمت عسل اصل هرمزگان

قیمت عسل اصل هرمزگان قیمت عسل هرمزگان با توجه به حجم و گلی که عسل از آن تولید شده باهم متفاوت است.همچنین از لحاظ محل فروش عسل قیمت ها با هم متفاوتند.اگر عسل از خود زنبور دار خریده شود بهتر است چرا که هم قیمت پایین تر دارد وهم کیفیت مطلوب را دارد.

.قیمت عسل هرمزگان از لحاظ بسته بندی عسل نیز متفاوت است.همین طور قیمت عسل شرکت های تولیدی مختلف باهم متفاوت است چون شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت دارند وهرچه نام شرکت معتبر تر باشد عسل تولیدی آن گران تر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما